Inför IFK Göteborg borta: ”Gäller att vi är fokuserade på att det kommer en rejäl anstormning”

Veckans andra allsvenska match står för dörren och det är IFK Göteborg på bortaplan som gäller. Ett Göteborg som inlett Allsvenskan trögt och bara skrapat ihop en poäng på de fem första matcherna. Poängen kom senast när man mötte IFK Norrköping hemma på Gamla Ullevi i en match som slutade 1-1.

Avspark: Torsdag den 4 maj kl. 19:00 på Gamla Ullevi.

Biljetter: Hittar du via den här länken (öppnas i ny flik).

SupporterinfoHittar du på den här sidan.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken (öppnas i ny flik) så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Tobias Solbergs tankar inför matchen mot IFK Göteborg

Vi ber om ursäkt för det dåliga ljudet i klippet.

Truppen: Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Sean Sabetkar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Dijan Vukojevic, Christos Gravius, Erik Lindell, Fortune Bassey, Seid Korać, Rasmus Örqvist, Albin Mörfelt, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Alexander Hedén Lindskog, Depi Ilunga, Jonas Olsson och Damjan Pavlovic.

Skador/avstängda: Carl Ljungberg, Filip Järlesand och Nikola Djurdjic.