Bra att veta

På den här sidan hittar du information som kan vara bra att känna till inför ditt besök på Stora Valla.

Barnvagn

Det går bra att besöka Stora Valla med barnvagn. Påkalla entrévärdens uppmärksamhet så släpper hen in dig genom någon av grindarna vid huvudentrén.

Viktigt! Det finns ingen barnvagnsparkering på Stora Valla.

Betalning på Stora Valla

På Stora Valla betalar du antingen med Swish eller kontanter. Vi tar inte emot kortbetalning i våra kiosker.

Biljetter

Tänk på att alltid ha din biljett utskriven och/eller tillgänglig i din mobil när du kommer till Stora Valla. Fri entré för personer födda 2007 eller senare, ingen biljett behövs. För sittplats behövs biljett.
Biljetter hittar du här.

Borttappade föremål

Borttappade föremål tas alltid om hand och förvaras på Stora Valla tills någon gör anspråk på föremålet. Kontakta Degerfors IF:s kansli under kontorstid 8-16, om du tappat bort någonting under matchen.

Om du själv hittar något borttappat eller glömt föremål ber vi dig lämna det till publikvärd eller personal i Degerfors IF.

Hundar

Det är inte tillåtet att ta med hund eller andra husdjur på Stora Valla.

Mat och dryck

På Stora Valla finns tre kiosker som serverar korv med bröd, snacks och dryck. Vid kiosken intill ståplatsläktaren serveras även hamburgare. I Vallabaren finns alkoholhaltiga drycker och mat. Du behöver vara minst 18 år gammal för att vistas i Vallabaren.

Endast Swish och kontanter godtas som betalmedel. Observera att det inte är tillåtet att medföra egen mat och dryck in på Stora Valla.

Rökning

Rökning är inte tillåtet på Stora Valla.

Souvenirer

Souvenirbutiken är belägen precis innanför huvudentrén. Här hittar du alla möjliga souvenirer under matchdag.

Du hittar även souvenirer i vår webbshop.

Skötrum

I dagsläget finns inget skötrum på Stora Valla. Vi hänvisar till någon av de vanliga toaletter som finns tillgängliga på arenan.

Sjukvård

Det finns alltid sjukvårdsteam samt läkare på plats på Stora Valla. Skulle olyckan uppstå, kontakta omgående en av våra publikvärdar. Stora Valla är även utrustade med flera hjärtstartare.

Visitation

Publikvärdarna genomför visitation av åskådare innan inträde på Stora Valla. Om någon vägrar att bli visiterad har föreningen rätt att neka personen inträde på arenan. Visitationen görs för att förhindra att åskådare tar med sig glas eller andra föremål som kan användas som vapen.

Du får inte ta med alkohol eller andra droger. Vapen eller andra potentiellt farliga föremål. Vid dåligt väder är endast små hopfällbara paraplyer tillåtna. Pyroteknik eller brandfarliga vätskor. Systemkamera eller annan motsvarande professionell ljud- och bildinspelningsutrustning.

Wi-Fi

I samband med Degerfors IF:s hemmamatcher på Stora Valla erbjuds alla besökare fri tillgång till Wi-Fi.

Nätverket heter @fotboll och finns valbart när du kommer till arenaområdet. Du behöver skapa en användare för att få tillgång till Wi-Fi.
This is a basic text element.