Supporterinformation: IFK Göteborg borta

På torsdag spelar Degerfors IF mot IFK Göteborg på Gamla Ullevi. Nedan följer information som förhoppningsvis kan underlätta ditt besök på arenan.

Gamla Ullevi

Biljetter: ifkgoteborg.ebiljett.nu Pris för bortastå: 160 kr för vuxen, 120 kr för barn och ungdom 5-18 år.

Publikkapacitet: 18 454.

Bortasektion: Gråmarkerad på kartan nedan. Entré 1 gäller.

Kapacitet på bortasektionen: 1 500.

Capoplatser: Det finns tre capoplattor monterade på bortasektionen. En capoplatta per zon.

Banderollplatser: Räcket längst ner på bortasektionen är godkända som banderollplatser. Hela kortsidan kan användas till banderoller/tifo även om alla zoner inte är öppna.

Bortakort: Prickas som vanligt av mot lista i entrén.

Hitta till arenan

Adress: Ullevigatan 5.

Rekommenderad parkering: Det finns gott om parkeringsytor i närheten. Ullevigaraget, Valhalla, Tomtegaraget och Focus-huset rekommenderas.

Buss/minibussar: Det finns utrymme för sju bussar vid bortasektionen. Informera SLO om du vill parkera i anslutning till bortainsläppet. Gäller i mån av plats.

Kollektivtrafik: Om du åker kollektivtrafik till matchen hittar du tidtabeller här. Närliggande hållplatser är bland annat Ullevi Södra, Ullevi Norra, Berzeliigatan, Heden, Valand och Centralstationen.

Service på arenan
Toaletter: Dam- och herrtoaletter.

Kiosker: Normalt kioskutbud.

Betalsätt: Gamla Ullevi är en kontantfri arena. Endast kortbetalning accepteras.

Övrig säkerhetsinformation

Respektera varandra och spelet på planen. Framförallt är det oacceptabelt med beteende som utsätter publik, personal och spelet på planen för risker, vilket till exempel handlar om:
– Bangers
 Inkastade föremål
 Okontrollerad/olaglig pyroteknik
 Bråk på och utanför arena

Matchen kan komma att brytas närhelst det bedöms finnas fara för spelare, publik eller personal.

Rökning: Rökning är inte tillåten inne på arenan.
Utrymningsvägar: Trappor måste hållas fria. Detta för att personal ska kunna jobba om en olycka sker.

Personal: SLO från Degerfors IF finns på plats före, under och efter matchen.

Publikvärdar finns i vanlig ordning på plats på och vid alla läktare med publik, och dessa kan kontaktas för hjälp och info.

Ordningsvakter finns på plats både för hjälp med service och för upprätthållande av ordning.

Vid frågor eller funderingar kontakta Degerfors IF:s SLO Kalle Stark på kalle.stark@degerforsif.se.

Vi ses i Göteborg! Framåt Bruket!