VALLA FÖR ALLA

Degerfors IF strävar efter att vara mer än bara en fotbollsförening. Vi vill vara en kraft för social förändring och inkludering i vårt lokalsamhälle. Genom vår satsning "Valla för alla" vill vi skapa en inkluderande verksamhet där alla barn och ungdomar, oavsett socioekonomisk bakgrund, kön, etnicitet eller funktionsnedsättning, ges möjligheten att delta och utvecklas i organiserad idrottsverksamhet. I den lilla kommunen är föreningen och arenan Stora Valla en viktig mötesplats för både barn, ungdomar, ledare, åskådare, funktionärer, domare och föräldrar. Degerfors IF är och ska vara en naturlig del av samhället.

Var med oss på resan mot ett inkluderande och hållbart samhälle – Valla för alla!