Press

Journalister är alltid välkomna på träningspassen. Träningen dagen innan seriematch är dock stängd för både media och allmänhet. (Om det exempelvis är match på lördagen är fredagsträningen stängd, och så vidare.) Det går däremot självklart bra att intervjua föreningens spelare och ledare över telefon.
Pressackreditering till herrlagets hemmamatcher: Ansök genom att ringa eller maila press- och kommunikationschef Timmie Falk senast 16:00 dagen innan match. Det gäller både skribenter och fotografer. Vi har en maxkapacitet på 18 skrivande journalister per match. I Svenska cupen är kapaciteten lägre.

Vid för många ackrediteringsansökningar görs en prioriteringslista där rättighetsinnehavare och lokalpress går först.

Press- och kommunikationschef