Klubb 100

Degerfors IF:s Klubb 100 bildades i oktober 1983. Vi har under åren varit med om det mesta, från degradering till division 2 med påföljande gastkramande uppgörelser med Krylbo och Fjugesta till allsvenskt avancemang och cupvinnarcup mot Parma. Vi kommer att finnas kvar om det, vilket högre makter förbjuder, åter skulle bli dags att styra kosan mot Fjugesta (härmed självfallet intet ont sagt om detta utmärkta lag). Vi betraktar oss som ett järngäng som uthärdar allt. Andra menar att vi inte begriper bättre.

På olika sätt försöker vi stödja huvudföreningen. Det sker genom ekonomiska bidrag såsom hjälp vid spelarköp m.m. Vi strävar också efter att knyta kontakter på olika plan samt att stötta moraliskt om så skulle erfordras.

DIF-supporters (herrar och damer) är med liksom gamla spelare och tränare som Tord Grip, Sven-Göran Eriksson, Åke Klintberg, Agne Andersson, Anders Asplund m.fl.

Till medlemmar i Klubb 100 erbjuder vi en fotbollsresa varje år till ett bra pris där vi har mycket roligt, vi har vår mycket berömda klubbstuga där man kan träffa medlemmar över en pilsner, kaffe eller korv. Medlemskort krävs för inträde och du får ta med en gäst. Förhandsinformation om det som sker i föreningen av ordförande/tränare ingår också.

Vår huvudsakliga informationskanal är Facebook där vi heter Klubb 100 – Degerfors IF fotboll.

En speciell medlemsnål pryder våra rockslag! Sist men inte minst: allt överskott går oavkortat till Degerfors IF.

Ordförande: Patrik Norlin

Ledamöter: Ann-Sofie Malmh, Sven-Eric Ericsson, Lennart Lind, Yrjö Toivonen och Mats Fransson

Styrelsesuppleanter: Per Westerlund, Sven Olof Reinholdsson

Revisorer: Thomas Landmark, Anders Eriksson

Suppleant: Anders Nygren

Valberedning: Jan Lilja, Göran Sjöström

Frågor? Kontakta oss här!