Hemmapremiären spelas på Stora Valla som planerat

Degerfors IF har på flera sätt fått känna på effekten av det snöoväder som svept in över landet. Vulkanernas supporterbuss fastnade någonstans i Västergötland på väg till premiären i tisdags och laget fick stanna en natt extra i Växjö.

I Degerfors var vi länge förskonade från snön, men i natt så small det till ordentligt. I morse möttes vi av en snötäckt plan och eftersom vi livesänder läktarbygget, så kunde alla bevittna den kritvita fotbollsplanen i realtid. Med den historik som finns kring hemmapremiärer och flytt av matcher, så förstår vi att det finns en befogad oro i framför allt supporterled.

Värmen i planen tillsammans med plusgrader i luften gör att snön smälter bort och lämnar oss med en grön och fin matta. Dessutom säger SMHI:s prognos att det kommer regn under eftermiddagen, vilket hjälper till med att få undan snön. Degerfors IF vill därför ge alla det lugnande beskedet att matchen planeras att spelas på Stora Valla. Slutgiltigt besked tas av domaren precis som vanligt, men utifrån starka papper från planbesiktningen känner vi oss trygga.

Biljetter till matchen hittar du som vanligt på degerforsif.ebiljett.nu och publikinformation hittar du här.