Publikinformation: Hemmapremiären mot Sundsvall

På lördag är det äntligen dags för hemmapremiär! Degerfors IF ställs mot GIF Sundsvall hemma på Stora Valla. Utöver själva matchen, så händer det mycket annat på Stora Valla.

Entréerna öppnar kl. 14:00 och matchen börjar 15:00. I Vallabaren bjuds det på mat och dryck. Det finns även kaffe att värma sig med. Om Degerfors IF vinner matchen, så kör vi Winning hour i Vallabaren efter matchen.

Nygammal inmarschlåt

Från och med lördag, så kommer laget att gå in på planen till tonerna av Eddie Lövholms låt ”Aldrig ensam med oss”. I spelaren nedan kan du lyssna på låten och lära dig texten, så att du kan sjunga med vid inmarschen (om klippet hackar eller inte startar, testa att starta om webbläsaren eller tömma webbläsarens cache/kakor). För dig som vill se texten i sin helhet så finns den längst ner på sidan.

På plats är även Degerfors-Nysunds kyrka och gör barntatueringar. Karlskoga Folkhögskola är också på Stora Valla, för att informera om sitt utbud av utbildningar.

Arenakarta

På bilden nedan ser du hur Stora Valla kommer att vara utformad under våren. Entrén är på samma plats som vanligt och bredvid souvenirboden finns numera en kiosk. Hemmapubliken kan ta sig till bortre kortsidan genom att passera bakom huvudläktaren. Där finns plats för ca 500 stående.

Tänk även på följande på lördag:

• Inga väskor får tas med in på Stora Valla.
  • Paraplyer får inte tas med in på Stora Valla idag.
  • Ingen medhavd mat eller dryck får tas med in.
  • Inga vätskor så som parfymer får tas med in.

Biljetter finns som vanligt på degerforsif.ebiljett.nu.

Eddie Lövholm – Aldrig ensam med oss

De kommer ljuga för dig
De kommer kalla tiden ny
För vi har sett dem förut