William Lundin är ny huvudtränare i Degerfors IF

Degerfors IF välkomnar William Lundin som ny huvudtränare i herrlaget. Föreningen och William är överens om ett treårsavtal.

31-årige William kommer senast från IFK Göteborg där han varit assisterande tränare. Under våren 2023 hade han även huvudansvaret i laget tillsammans med Alexander Tengryd. Tidigare har William även varit tränare i FC Trollhättan, Stenungsunds IF och Örgrytes samt Ljungskiles akademi.

Nu är William alltså klar för Degerfors IF, där han skrivit på ett avtal som sträcker sig till 31 december 2026. Helt obekant är han inte med föreningen då han ställts mot Degerfors IF som såväl tränare i A-lagssammanhang och som spelare på juniornivå. Så sent som i augusti fanns William med i IFK Göteborgs ledarstab på Stora Valla när Degerfors IF föll med 1-2.

En intervju med William Lundin publiceras här på degerforsif.se under kvällen.