Vukojevic avgjorde mot Skövde i Svenska Cupen, nu väntar gruppfinal mot Malmö

Degerfors besegrade Skövde AIK efter att Dijan Vukojevic nickat in matchens enda mål i den elfte minuten. Segern innebär att det fortfarande finns goda möjligheter för Degerfors att ta sig vidare till slutspel i Svenska Cupen. Eftersom Degerfors och Malmö står på samma poäng och målskillnad blir det fair play, det vill säga det lag som har lägst disciplinära poäng baserat på spelare och ledares antal varningar och utvisningar i alla gruppspelsmatcher, som avgör vid ett oavgjort resultat.

Höjdpunkter

Se höjdpunkter från matchen i spelaren nedan.

Presskonferens efter matchen

Se presskonferensen med Tobias Solberg och Tobias Linderoth efter matchen.

Degerfors IF – Skövde AIK

Mål: Dijan Vukojevic 1-0 (11′).

Startelva: Rossbach – Wallin (66′), Korac, Ohlsson – Bouzaiene, Pavlovic (74′), Gravius, Gyau (84′) – Örqvist, Vukojevic, Campos.

Ersättare: Olsson, Sabetkar (66′), Lindell, Mammar (84′), Salmon (74′), Lindgren, Ilunga.