Viktiga datum – innan och under premiärveckan

Det börjar dra ihop sig till seriepremiär och här hittar du alla viktiga datum att hålla koll på före och under premiärveckan.

20 mars: Partner-kick off på Striker

Degerfors IF arrangerar en kick off med medaljpartners på Restaurang Striker i Karlskoga.

22 mars: Nattcup med Valla BK

Fredag den 22 mars arrangerar Valla BK Nattcupen i Stora Halla. Cupen drar igång kl. 18:00 och är slut vid 23:00. Man spelar 5 mot 5 (1 målvakt, 4 utespelare) och man får vara max 8 spelare i varje lag (inklusive coach). Alla spelare måste gå på högstadiet och alla lag är garanterade minst fem matcher.

Kiosken är öppen och Degerfors IF:s partners har skänkt priser till cupen.

Anmälan

Följande information ska vara med i mailet för att registreringen ska vara giltig:

1. Namn på laget
  2. Namn och ålder på spelarna
  3. Färg på tröjorna

Skicka anmälan till emil.vestervall@degerfors.se

Valla BK är ett samarbete mellan Degerfors IF och Stora Vallaskolan, där högstadieelever kan spela fotboll tillsammans. Alla barn och ungdomar vill inte spela fotboll i organiserad form. För dessa personer passar spontanfotboll utmärkt, både för den fysiska och psykiska hälsans skull.

Premiärveckan

25 mars: Hela Degerfors läser och öppen träning

Degerfors IF är på plats på biblioteket på måndagen den 25 mars mellan kl. 10:30 – 12:00, i samarbete med projektet ”Hela Degerfors läser”. Kom och träffa spelare och maskoten Lava. Prata fotboll och läs en bok tillsammans med dem. På eftermiddagen beger vi oss sedan till Stora Valla där spelarna gärna ställer upp och skriver autografer, tar selfies och snackar lite efter träningen.

26 mars: Matchtröje-släpp hos Fabriqen

Vi finns på plats hos Fabriqen, på Skogsbovägen 21 i Karlskoga mellan kl. 11:00 och 13:00. På plats bjuder vi på korv och firar släppet av den nya matchtröjan. Om du köper den nya matchtröjan så bjuder vi på tryck på ryggen.

28 mars: After work på Bosna

På självaste skärtorsdagen ställer vi till med after work på Bosna! Vi är på plats från 17:00 och snackar upp säsongen med tränare, spelare och sportchef. På plats är även podden ”Blås av skiten” som kör livepodd på plats.

2 april: Seriepremiär

Degerfors IF ställs mot Östers IF på Visma Arena i Växjö. Klockan 19:00 är det avspark och du kan som vanligt streama matchen i Discovery+. Du som vill resa ner till Växjö tillsammans med andra degerforsare, kan boka en plats i Vulkanernas buss. Läs mer om resan här.