Victor Lundmark lämnar Degerfors IF – Timmie Falk ny press- och kommunikationschef

Efter två händelserika år i föreningen har press- och kommunikationschefen Victor Lundmark bestämt sig för att flytta hem till Stockholm. Han gör sin sista arbetsdag i klubben imorgon, fredag.

Ny i rollen blir Timmie Falk, tidigare kommunikatör på Degerfors kommun. Han ansluter efter årsskiftet.

– Jag har levt med Degerfors IF mer eller mindre hela mitt liv, så det här är ju naturligtvis ett drömjobb. Jag är en stor beundrare av det arbete Victor uträttat under de senaste åren, det är stora skor att fylla men jag ser fram emot utmaningen, säger Timmie Falk.

Ordförande Fredrik Rakar fyller i:

– Victors arbete har betytt oerhört mycket för klubben, han har öppnat våra ögon för vad kommunikation kan betyda. Han har tillfört en helt ny dimension till klubben, inte bara stått för daglig kommunikation och kampanjer. Nu går vi in i en ny era med Timmie, där vi behöver växa och stabiliseras som förening, så vi tror det blir en bra lösning. Han kommer från en stor organisation med många verksamhetsgrenar, något vi hoppas kunna dra nytta av framöver.

Victor Lundmark:

– Det är svårt att få grepp om vad jag har varit med om under de här två åren. Coronakris, allsvenskt avancemang, derbyfester… I fortsättningen kommer jag följa DIF från läktarplats, men det var helt otroligt att få uppleva det från insidan. Jag vill tacka hela föreningen för den här tiden. Det enda dåliga med rekryteringen av Timmie Falk är att vi inte får jobba tillsammans. Han är en väldigt skicklig och förtroendeingivande kommunikatör.