Vi söker matchfunktionärer

Snart, snart får vi ta emot publik på Stora Valla. Vill du vara en del av Degerfors IF och jobba med oss då?

Laget är redo, Stora Valla är redo och snart kan vi välkomna publik till allsvenska matcher på Stora Valla! Vi söker dig som är över 20 år. Du ska vara positiv, utåtriktad, serviceinriktad och redo för en utmaning.

Publikvärdar – du är en del av vår säkerhetsorganisation. Du möter, tar hand om och ger service till alla besökare. Du får genomgå en webbutbildning där rollen gås igenom. Du får också utbildning i HLR och brandskydd.

Arenafunktionär – du ingår i en grupp som bland annat arbetar med att lägga ut och ta bort reklammaterial på planen. Gruppen har också ansvar för vissa grindar inne på arenan och det kan också vara att skanna årskort och biljetter vid våra entréer.

Serveringspersonal – Vi har utökat våra serveringsområden och här behöver vi personal till matservering och försäljning.

Uppdraget som funktionär i Degerfors IF är ideellt. Vi bjuder in till upptaktsträff och på matchdagen bjuder vi på kaffe, dricka och macka/korv. Du får en lång rad trevliga medarbetare, och de som jobbar en större mängd matcher erbjuds en säsongsavslutning tillsammans med övrig ideell personal.

Vi planerar att ha utbildningar och upptaktsträff i mitten av juni. Är du intresserad, skicka ett mail till kontor@degerforsif.se så hör vi av oss.