Vi söker en event- och evenemangsansvarig till Degerfors IF

Vill du arbeta i expansiv förening där evenemang, samordning av processer och nätverkande är en del av din vardag? Vi söker dig som är en social talang med välutvecklad organisatorisk förmåga som trivs med omväxlande arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter

I rollen som event- och evenemangsansvarig i Degerfors IF är din övergripande uppgift att utveckla vår relation till samarbetspartners, medlemmar och besökare. Du kommer vara spindeln i nätet vid matchevenemang där din uppgift blir att planera och samordna evenemangen. Du är underställd marknadsansvarig där ni tillsammans med försäljningschef utgör ett nära samarbetande team. Din uppgift blir att planera och delta vid evenemang till våra partners och medlemmar under hela kalenderåret. Utanför matchsäsong är ditt huvudfokus partner- och medlemsvård samtidigt som du utgör en del av försäljningsarbetet. Dina mål är att locka fler besökare till våra matcher samtidigt som vi utvecklar vår förmåga att skapa en positiv upplevelse på plats för såväl besökare, partners och kollegor.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har erfarenhet av att driva evenemang och/eller projektledning. Erfarenhet från försäljning B2B är meriterande. Vidare är du van vid att arbeta i en föränderlig miljö, göra egna prioriteringar samt ta ett stort eget ansvar.

Som person är du energisk och driven och utvecklingsfokuserad, du ser till att få saker gjorda.  Det är viktigt att du under intensiva perioder kan behålla strukturen i arbetet.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Arbetstiderna kan variera. Kvälls- och helgarbete förekommer.

Anställningens omfattning

Heltid, tillsvidareanställning.

Tillträde enligt överenskommelse och intervjuer sker löpande.

Ansökningar skickas med e-post till lars.weman@degerforsif.se

Ange gärna ”Rekrytering” i ämnesraden.

Ansök senast den 31 januari.

Lars Weman
Klubbchef