Vi söker ekonomiassistent/administratör

Degerfors IF söker en ekonomiassistent/administratör. Tjänsten är ett vikariat på ett år.

Om tjänsten

Som ekonomiassistent i Degerfors IF ansvarar du för löpande redovisning, fakturahantering, administration och andra ekonomiska arbetsuppgifter. I tjänsten ingår även att besvara mejl och telefonhantering och du förväntas ta emot besökare på vårt kansli.

Din profil

Vi söker dig som är utbildad redovisningsekonom eller motsvarande utbildning. Erfarenhet från liknande uppdrag inom föreningslivet är meriterande. Som person är du driven, lösningsorienterad och ser värdet av föreningslivet. Du trivs med föränderliga arbetsuppgifter där du varvar sedvanliga arbetsuppgifter för ekonomer med allehanda kontorsadministration och möten med människor. Vi tror på öppenhet och gemenskap, vilket gör sportkontoret till en levande arbetsplats, där du fyller en viktig funktion.

Du är social, strukturerad och prestigelös. Du trivs med att arbeta i stödsystem och du är en van användare av ekonomisystem. Meriterande om du har kunskaper i Visma-affärssystem.

Arbetstid

Graviditetsvikariat 1 år med 75% tjänstgöringsgrad.

Helg- och kvällsarbete förekommer i samband med match.

Tillträde augusti 2024

Lön: Enligt överenskommelse, fast månadslön.

Sista ansökningsdag: 3/5

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök genom att skicka personligt brev och CV till:

E-post: rekrytering@degerforsif.se

För mer information om tjänsten kontakta:

Lars Weman, klubbchef
E-post: lars.weman@degerforsif.se