Vi presenterar #4 Daniel Janevski

Degerfors IF har nöjet att presentera ett av säsongens nyförvärv Daniel Janevski 26 år, som närmast kommer från GAIS och är en spelande mittback med snabba fötter. Här berättar han om sin roll i laget, när han bestämde sig för fotboll som karriär och skickar också en första hälsning till DIF supportrarna!

Beskriv dig själv som spelare med tre ord…
Är det mina starka sidor du vill veta? Bra spelförståelse, bra passningsfot och brytningssäker.

När bestämde du dig för att fotbollen skulle bli din karriär?
Jag har haft det som dröm sedan jag var liten och sedan så klättrade man uppåt i seriesystemet och så gick det automatiskt efter den dröm som jag hade att få spela på elitnivå.

Vad är din personliga målsättning med säsong 2019?
Att det ska gå så bra som möjlig för mig här i Degerfors och att det ska gå så bra för laget som möjligt och att jag kan vara med och bidra till det.

Vad gör du på fritiden?
Då hänger jag med vänner och mina lagkamrater och spelar PS4 (play station 4) spel som Fourth night och Fifa.

Favoritmat?
Då måste jag säga Tacos! Jag gillar att laga mat själv, det är roligt.

Vad lyssnar du helst på för musik?
Lite allt möjligt men jag får säga R&B och hipp hopp.

Senast sedda film?
Ja, vilken var jag och såg senast? Det var Green Book på bio.

En hälsning till DIF supportrarna?
Nu kör vi hårt! Hoppas ni stöttar oss i vått och torrt, det här kommer att bli ett kanon år!

Följ Daniel på Instagram: @djjanevski

Välkommen till Degerfors IF Daniel!

Åsa Holmstrand

Med bara 11 dagar kvar till hemmapremiären den 6 april, då Degerfors IF hälsar J-Södra välkomna till Stora Valla, är det hög tid att köpa din biljett redan nu!