Vi presenterar #15 Axel Lindahl

Degerfors IF har nöjet att presentera ännu ett av säsongens nyförvärv Axel Lindahl 23 år, Axel kommer närmast från J-Södra och är en stark offensiv spelare med bra klipp i stegen. Oturligt nog skadade han sig under första träningsmatchen hemma mot BK Forward men är nu tillbaka med full kraft. Här berättar han om sin roll i laget, när han bestämde sig för att spela fotboll på heltid och skickar också en första hälsning till DIF supportrana!

Beskriv dig själv som spelare med tre ord…
Okej, snabb, löpstark och teknisk.

När bestämde du dig för att fotbollen skulle bli din karriär?
Det har egentligen alltid varit mitt mål. Jag har hållit på med många andra idrotter innan, både bandy och hockey men fotbollen har alltid varit nummer ett så egentligen redan från när jag var riktigt liten och började spela så har målet alltid varit att få spela på heltid, så den drömmen har alltid levt med.

Vad är din personliga målsättning med säsong 2019?
Det är att bidra med mina kvaliteter för att tillsammans med laget köra en så bra säsong som möjligt, det vore jäkligt kul att göra det bättre än förra året. Så en riktigt bra säsong, både individuellt och lagmässigt.

Vad gör du på fritiden?
Jag läser, jag pluggar ekonomi.

Favoritmat?
Jag skulle vilja säga lasange, jag gjorde lasange här hemma igår och den blev riktigt bra (skratt). Jag tycker att det är kul att laga mat!

Vad lyssnar du helst på för musik?
Oj, det är blandat. Det beror helt enkelt på vilket tillstånd man är i, innan match så kanske jag lyssnar på lite mer techno och om jag bara vill ta det lugnt så blir det kanske lite pop, lite hipp-hopp så det varierar och beror på vilket humör jag är på.

Senast sedda film?
Måste det vara film, eller kan det vara en serie? Jag kollar faktiskt inte så mycket på film, det blir mest serier så jag måste fundera… Jag har börjat att titta på en serie som heter La Casa De Papel som jag har tittat på under de senaste veckorna och den är skitbra. Men film minnas jag inte vilken det var.

En hälsning till DIF supportrarna?
Se nu till att dyka upp på Stora Valla så ska vi tillsammans göra en riktigt bra säsong!

Följ Axel på Instagram: @axellindahl

Åsa Holmstrand

Med bara 8 dagar kvar till hemmapremiären då Degerfors IF tar emot J-Södra, säkrar du som bäst din biljett här!