Vi presenterar #14 Mattias Özgün

Degerfors IF har nöjet att presentera det sista av säsongens nyförvärv i form av en lånespelare från IF Elfsborg, Mattias Özgün 21 år. Mattias gjorde ett kort provspel under försäsongens sista match och gjorde då ett så pass bra intryck att sportchef Werner ville ha honom kvar. Här berättar han om sina personliga mål för säsongen och skickar också en hälsning till DIF supportrarna!

Beskriv dig själv som spelare med tre ord…
Jag gillar inte att beskriva mig själv som spelare, det får andra göra.

När bestämde du dig för att fotbollen skulle bli din karriär?
Det har alltid varit en dröm, jag bestämde mig väl när jag flyttade till Elfsborg och då var jag var 15, 16 år.

Vad är din personliga målsättning med säsong 2019?
Att spela så mycket som möjligt, hjälpa laget så mycket jag kan och bidra med så mycket som möjligt.

Vad gör du på fritiden?
Jag hänger med kompisar och spelar lite spel, PS (playstation)

Favoritmat?
Favoritmat mmm, jag älskar pasta, så olika pastarätter men Tacos älskar jag också.

Vad lyssnar du helst på för musik?
R&B men jag gillar rap också.

Senast sedda film?
Ja vad hette den nu då, Tripple Frontier var det.

En hälsning till DIF supportrarna?
Kom och stötta oss!

Följ Mattias på Instagram: @mattiasozgun

Välkommen till Degerfors IF Mattias!

3 dagar kvar till årets hemmapremiär på Stora Valla då vi hälsar J-Södra välkomna med avspark klockan 13:30. Säkra din biljett redan nu genom att klicka här!

Åsa Holmstrand