Vi gör det här tillsammans

Tack!

Det är i svåra tider vänskapen prövas. Vi har nu fått in drygt 137 000 kronor genom att ni stödköpt biljetter, skickat gåvor, njutit av ”Dubbelbytet” och tippat enkelrader. Varje bidrag kommer hjälpa oss igenom denna pandemisäsong och göra att vi går starkare in i nästa.

Våren och sommaren har varit helt unika i fotbollshistorien; att spela utan publik påverkar oss djupt, inte bara ekonomiskt. Fotbollen lever på engagemang och gemenskap, både på och utanför planen. Under matcherna sammanstrålar normalt dessa energier i en härlig urladdning som vi på grund av Covid-19 hittills fått vara utan. Att vi trotts detta lyckats öka antalet medlemmar till 1 645 under 2020 och vårt herrlag leder superettan visar hur stort engagemanget och gemenskapen ändå är i Degerfors.

Men alla klubbar har drabbats hårt i år, att spela utan publik och skära ner på evenemang runt matcherna tär på ekonomin och förhoppningarna. Vårt kansli drar ett jättelass trots permitteringar, våra funktionärer får allt kring matcherna att fungera, trots alla restriktioner. Vaktmästarna har fått ordning på vår fotbollsplan, mattan lyser vackert grön genom tv-rutorna.

Vi får helt enkelt be er alla; partners, supportrar, frivilliga krafter och medlemmar om fortsatt tålamod, så kommer vi kunna rida ut denna storm tillsammans. Att vi är en liten förening med ett stort hjärta gör att vi ser ut att komma lindrigare ur denna kris än många andra inom elitfotbollen. Vågar vi bara tro på det, så kan det bli ett fantastiskt år för föreningen och för Degerfors.

Tro på det!