Välkommen Jan Thorin

Degerfors IF skall som förening ta samhällsansvar och jobba efter en värdegrund som skapar bra förutsättningar för alla i och utanför föreningen.
DIF startade inför säsongen 2019 Damfotboll som är med i seriespel.

Föreningen Degerfors IF blev även medlem i Svenska Parasportförbundet 2019 och kommer i juni starta upp fotbollsverksamhet.

Det är därför mycket glädjande att Degerfors IF kan presentera en ny medarbetare i form av 36-årige Jan Thorin från Karlstad. Janne har sedan barnsben haft ett stort DIF-hjärta och han kommer bli en mycket viktig del i föreningens arbete att utveckla Parafotbollen i Degerfors.

-Jag var aktiv i olika idrotter som ung men 1996 förändrades mitt liv då jag förlorade mestadels av min synförmåga, berättar Janne. Jag kom sedan i kontakt med Parasporten år 2000 då jag fick åka på ett läger för synskadade och där fastnade jag för goalball. 2006 började jag jobba på Parasport Värmland där min första huvuduppgift var att starta verksamhet för personer med synnedsättning. Året efter startade vi upp verksamheten för synskadade i Värmland och jag var även med att starta upp IK Carlstad som bedriver verksamhet inom parafotboll och parainnebandy.

Jag jobbar deltid som kanslist inom Parasporten i Värmland och har varit/är delaktig i ett flertal projekt och större arrangemang. Jag kommer ha kvar min deltidstjänst på Parasporten i Värmland och kommer således dela upp min tid på Parasport Värmland och Degerfors IF. Jag kommer även fortsätta ha min arbetsplats i Idrottens Hus i Karlstad.

-Jag är mycket glad att få vara med om denna satsning som en elitklubb som Degerfors IF gör gällande idrott för personer med funktionsnedsättning!

Det är verkligen att sätt att ta ansvar och visa att Idrott skall vara för alla, avslutar en mycket glad Thorin.

Vi hälsar Janne mycket välkommen till Degerfors IF!