Uniflex uppmärksammar Degerfors IF:s ideella krafter

Degerfors IF:s pensionärspool och funktionärer bjöds under gårdagskvällen på hockey, mat och dryck av Uniflex, när BIK Karlskoga tog emot Vita Hästen i Hockeyallsvenskan.

– I en värld där både fotboll och hockey blir mer och mer affärsdriven vill vi på Uniflex slå ett slag för föreningslivet och de ideella eldsjälar som får föreningarna att gå runt, säger Jonas Lindskog, konsultchef på Uniflex.

– De här personerna utför alltid sysslor på matchdagar och därför känns det extra kul att kunna bjuda på match och mat som ett sätt att visa uppskattning för deras stora föreningsengagemang.

I sommar blir det omvända roller när BIK:s funktionärer bjuds till Stora Valla för mat och fotboll. Degerfors IF:s klubbchef Lars Weman ser mycket positivt på Uniflex initiativ och det var en självklarhet att hoppa på tåget när idéen kläcktes.

– Jag delar Uniflex uppfattning. Utan våra ideella krafter skulle vi gå under som förening. Det känns oerhört bra att ge dem den här kvällen och att de samtidigt får chans att umgås även utanför fotbollen. Detsamma gäller BIK:s funktionärer som vi välkomnar till Stora Valla i sommar, säger Lars.

Jonnie Håkansson som är affärsområdeschef på Uniflex säger att han är mycket nöjd med kvällen och den blev precis som önskat.

– Det blev en lyckoträff och det är kul för det här gänget att få se en hel match för en gångs skull, även om de påtalat att det var “fel sport”, avslutar Jonnie med glimten i ögat.

Degerfors IF vill rikta ett stora tack till Uniflex för den mycket fina gesten och för en mycket fin kväll.