Uddamålsförlust mot nykomlingarna Djursholm

Damerna mötte under söndagen Djursholm i ett riktigt oväder, regn och kraftig vind präglade matchens kvalitet.

Det blev tidigt uppförsbacke för DIF. Redan i femte minuten gjorde bortalaget mål genom Fabienne Bartholdson när hon rann igenom DIF-försvaret. Det var ändå DIF som gick till pausvila i ledning. Sara Öjebo gjorde 1–1 när det gått en halvtimme framspelad av Jessica Edvardsson, och Jessica fyllde sen på med ett mål fram till 2–1 sju minuter senare, då framspelad av Öjebo.

I andra halvlek gick det sämre.

Djursholm tog över spelet och både kvitterade och avgjorde. Julia Hagman svarade för 2–2 medan Florence Onyinye Okoli rullade in segermålet i 7a:a minten. DIF lyckades inte få till någon riktig forcering.

– Tyvärr ingen riktigt bra prestation av oss idag, sade tränaren Petter Toivonen efter matchen. Sara Öjebos första halvlek väldigt bra men annars måste vi höja oss till nästa helg om vi ska ha poäng.

Degerfors IF – FC Djursholm 2-3 (2-1)

0-1 (5)  Fabienne Bartholdson

1-1 (30) Sara Öjebo