Uddamålsförlust i träningsmatchen mot Västerås

Degerfors och Västerås gjorde under tisdagseftermiddagen upp i en träningsmatch på Stora Vallas konstgräsplan.

Det var en tillknäppt tillställning där båda lagen försvarade sig bra och lät bli att släppa till några riktigt farliga lägen i stora delar av matchen. Västerås vann matchen efter att Isak Jönsson gjort matchens enda mål i minut 35.

Degerfors mönstrade ett lag bestående av de spelare som satt på bänken i matchen mot Gefle, spetsat med några akademispelare.

Startelva: Rasmus Forsell – Alexander Hedén Lindskog, Tim Lindh, Cyril Laomadi – Jamie Bichis, Luc Kassi, Depi Ilunga, Teo Grönborg, Lorik Bunjaku – Dijan Vukojevic, Adi Fisic.

Ersättare: Marcus Bergkvist, Isak Ekberg, Hjalmar Smedberg, Erik Danielsson, Ludvig Rönnberg.

Matchfakta

Mål: 0-1 Isak Jönsson (35′).

Varningar Degerfors IF:

Varningar Västerås SK: Marcly Tshikupe (53′) + (64′ utvisning).

Domare: Ludvig Hallström

Publik: Ca 100