”Tro på det”-matchen – en annan typ av gratismatch

Det här är en annan typ av värld, en annan typ av säsong. En typ av år där gratismatchen inte är gratis och en typ av tid där vi mer än någonsin behöver hjälpas åt för att hålla den här klubben flytande.

Det här är 2020.

Det här är framgång på fotbollsplanen och motgång i klubbkassan.

Måndag den 5 oktober tar Degerfors Idrottsförenings herrar emot Västerås SK på Stora Valla. Vilka regler som då kommer gälla angående publik vet nog ingen i nuläget, men låt oss konstatera att vi knappast lär få fylla vår klassiska arena med supportrar. Gratismatchen blir därför ”Tro på det”-matchen. En oglamorös men oerhört viktig galakväll där de allra flesta av er får stanna hemma för att rädda varandra, men där alla kan bidra ekonomiskt för att rädda klubben.

Vi kan inte säga att det här kommer bli den största uppvisningen i klubbhjärta den här föreningen har skådat, men vi kan tro på det.

Och nog tror vi på det, Degerfors.

Vi utgår från en imaginär publiksiffra. 3 500 rödvita själar. Företag efter företag ansluter sig nu till ”Tro på det”-matchen. Nu är det privatpersonernas tur. Din tur.

Välj om du vill skänka 10, 20, 30 eller 50 öre per imaginär besökare. Det går även att slå på stort och höja summan till 1 krona. Här nedanför kan du klicka på den summa som passar dig (totalsumman inom parentes). Följ sedan instruktionerna så att ditt bidrag når Degerfors IF.

10 öre (350 kr) 20 öre (700 kr) 30 öre (1 050 kr) 50 öre (1 750 kr) 1 kr (3 500 kr)

Trots omständigheterna vill vi från klubbens sida försöka ge något tillbaka. Därför kommer du som lägger dig på 30-öresnivån eller högre få en ”Tro på det”-halsduk som tagits fram specifikt för den här matchen. Perfekt när man ska heja framför tv-apparaten.

Vi kan inte säga att Degerfors IF ska uträtta stordåd en gång till, men vi kan tro på det. Historien har visat att det finns skäl att tro. Och historien har visat att alla behövs för att det vi tror på ska kunna bli verklighet.

Tro på det.