Trelleborgs FF gästar Valla

Efter segrar mot Dalkurd, Umeå och senast Jönköpings Södra är det ett formstarkt Degerfors IF som under lördagen välkomnar Trelleborgs FF till Stora Valla. Matchen startar 17:30 och spelas inför tomma läktare. Du kan se matchen på Dplay och får gärna köpa en stödbiljett för att stötta Rödvitt ekonomiskt.

Gustav Granath blev utvisad på Stadsparksvallen förra veckan och får inte vara med imorgon. Det får däremot följande spelare:

Ismael Diawara, Daniel Janevski, Oliver Ekroth, Jacob Ortmark, Sebastian Ohlsson, Ferhad Ayaz, Johan Bertilsson, Marcus Astvald, Christos Gravius, Erik Lindell, Linus Olsson, Villiam Dahlström, Axel Lindahl, Victor Edvardsen, Erik Grandelius, Adam Carlén, José Segura Bonilla, Jeff Gal

Ni kommer till matchen med tre raka segrar. Vad krävs för att bibehålla den sviten?

Samma saker som i de tidigare matcherna. Komma upp i samma energi, samma jobb- och löpvilja. Att vi hjälper varandra med det. Det är det som gäller. Gör vi det på ett liknande sätt som i de tre tidigare matcherna kommer vi vara svåra att ha att göra med, säger tränare Andreas Holmberg.

Trelleborg är ett lag som, åtminstone på pappret, har ganska starka namn. Vad har du för bild av den här motståndaren?

– Det är, som du säger, ett lag med många bra spelare. De spelar ett tight försvarsspel och jobbar väldigt hårt. Ganska raka i sitt anfallsspel. Tunga att möta. Det kommer bli en riktigt tuff match, vilket alla matcher är i den här serien. Vi har stor respekt för Trelleborg och kommer behöva göra en topprestation för att ta poäng.

Gustav Granath är avstängd. En avstängning ni överklagade utan framgång. Christoffer Wiktorsson är fortsatt skadad. Hur mår truppen i övrigt?

– Det känns som att vi mår väldigt bra. Vi har tagit oss ur den här perioden där tre matcher låg tight och har där lyckats fördela speltiden på ett ganska bra sätt. Då känns det som att många är pigga, inte så många skador, vilket var precis vad vi ville få ut av det. Nu känns det nästan som att det var längesedan vi spelade match, trots att det bara var en vecka sedan. Jag tycker att vi ser pigga ut och det har varit en bra träningsvecka. Ibland är det skönt att få en ordentlig träningsvecka också.