Tre mycket sköna poäng bärgades mot Djurgården

Degerfors IF tog årets andra seger när man besegrade Djurgårdens IF med 2-1 hemma på Stora Valla. Dijan Vukojevic inledde målskyttet i matchminut 25 på en omställning. Djurgården kvitterade strax innan paus men Degerfors återtog ledningen genom ett skott av Rasmus Örqvist, som styrdes via såväl Justin Salmon som Djurgården-försvarare och in i mål. Av allt att döma verkar Rasmus Örqvist noterats för målet. Oavsett, så stod sig 2-1 matchen ut och Degerfors bärgade samtliga poäng ikväll.

Se höjdpunkter från matchen

Presskonferens efter matchen

Se presskonferensen med Andreas Holmberg och Thomas Lagerlöf i spelaren nedan.

Matchfakta Degerfors IF – Djurgårdens IF

Mål: 1-0 Dijan Vukojevic, (’25), 1-1 Besard Sabovic (41′), 2-1 Rasmus Örqvist (77’)

Varningar Degerfors IF: Oscar Wallin (44′) Andreas Holmberg (90′) Joe Gyau (90′)

Varningar Djurgårdens: Victor Edvardsen (5′), Piotr Johansson (81′)

Startelva: Rossbach – Mammar, Korac, Wallin – Bouzaiene, Örqvist, Gravius, Gyau, – Gwargis, Vukojevic, Campos.

Ersättare: Olsson, Sabetkar, Lindgren, Lindell, Bassey, Ljungberg, Salmon, Hedén Lindskog, Ilunga.

Domare: Granit Maqedonci

Publik: 5 050