Tobias Solberg inför Luleå borta i Svenska Cupen

Imorgon är det dags för Degerfors att kliva in i Svenska Cupen och man gör det på dryga 100 mils avstånd från Stora Valla. Division 2-laget IFK Luleå väntar i Arcushallen och Degerfors matchar bästa möjliga trupp till matchen.

Avspark: Söndag 19 februari kl. 13:00.
Plats: Arcushallen, Luleå.
BiljetterIFK Luleås webbplats (öppnas i nytt fönster).
TV-sändning: C More sänder cupmatcherna. Gå in på www.cmore.se/kampanj/svenskacupen och använd koden DEGERFORSCUPEN23 när du tecknar abonnemang, så går en del av beloppet till Degerfors IF.

Hör tränare Tobias Solberg tankar om morgondagens match mot IFK Luleå

Startelvan (3-4-3): Sondre Rossbach, Gustav Granath, Seid Korac, Sebastian Ohlsson – Elyas Bouzaiene, Damjan Pavlovic, Christos Gravius, Joe Gyau – Rasmus Örqvist, Dijan Vukojevic, Diego Campos

Bänk: Karim Mammar, Sean Sabetkar, Oscar Wallin, Gustav Lindgren, Erik Lindell, Justin Salmon, Jonas Olsson.

Saknas: Albin Mörfelt, Nikola Djurdjic, Alexander Hedén Lindskog, Depi Ilunga.