Teo Grönborg klar för Degerfors IF

Degerfors IF värvar den 21-årige mittfältaren Teo Grönborg. Föreningen och Teo är överens om ett treårsavtal.

Teo Grönborg kommer senast från Täby FK i division 1 Norra, där han under 2023 stod för tre mål och sex målgivande passningar. Han är fostrad i Hammarbys ungdomsled och tog 2019 steget över till Brommapojkarnas akademi. A-lagsdebuten för BP gjorde han som 18-åring hösten 2020. Han har även hunnit med flera ungdomslandskamper. Sedan 2022 har Teo tillhört Täby FK där han gjort 56 matcher.

Patrik Werner om Teo Grönborg

Det känns riktigt bra att vi knutit till oss Teo. Han är en riktig gnuggare som jobbar och sliter i 90 minuter plus tillägg. En stark mittfältare som bidrar med poäng och som jag tror kommer passa fint in i vårt lagbygge. Jag ser fram emot att få se honom på Stora Vallas gräs.

Teo hade under sin första dag i Degerfors fullt upp med träningar och lägenhetsvisning, så intervjun får vänta några dagar.

Välkommen till Bruket, Teo!