Tätt spelschema för damerna: ”Finns risk för slitna ben”

När herrlagets spelschema blivit lite lugnare är det istället damerna som har fullt upp på matchfronten. Efter skrällsegern i DM tidigare i veckan gör de sig nu redo för seriematch mot Eda IF hemma på Valla.

– Det har varit uppåt i laget efter segern mot Norrstrand. Sedan är det lite slitna kroppar på sina håll. Vi har spelat lördag, tisdag och nu lördag igen. Dessutom har det Bråtenlag vi samarbetar med spelat match mot QBIK häromdagen så det har varit många matcher den senaste tiden, säger tränare Patrik Werner.

Med det i åtanke; hur ska ni ta er an Eda IF?

– Vi får hoppas att vi kan kräma ur tillräckligt för en seger. Efter det här har vi en vecka till nästa match, så då kan vi komma tillbaka till den vanliga lunken. Det är klart att det finns risk för slitna ben. Främst är man rädd för att dra på sig skador. Det måste vi undvika. De flesta har dock varit pigga och fräscha under veckan så vi hoppas kunna ladda om och göra en bra match.

Matchen mot Eda IF startar klockan 14:00 imorgon, lördag, och är en del av den sjätte av blott nio omgångar.

Eda placerar sig på tabellens lägre halva men har ganska bra målskillnad. Det är också ett lag du har sagt nog är bättre än vad man kan tro.

– Jag såg deras första match på datorn. De förlorade bara med 1-3 mot Arvika medan vi förlorade med 0-3. De gjorde en helt okej match då. Sedan har de inte riktigt fått med sig resultaten i övriga matcher. Jag tror de håller högre kvalitet än en del andra lag vi mött. Det gäller nog att vi kommer upp på en bra nivå för att vi ska kunna besegra dem.

Följande spelare är med i matchtruppen:

Lisa Andersson, Christin Hero, Alma Nielsen, Ida Mattsson, Rosinda Carlson, Jessica Höglund, Rosie Orr, Emma Tryggvesson, Emilia Dahlström, Tilda Jäger Lindén, Tyra Eriksson, Sofie Petri, Ida Henriksson, Jamie Tiuraniemi, Maja Edlund, Jessica Karlsson

Satsningen på Rödvitts damlag är möjlig bland annat tack vare bidrag från en mängd företag och privatpersoner. Här nedan kan du se vilka som är med och stöttar laget.

Företag

Nya Hambostäd