Tack för allt, Peter Gwargis

Peter Gwargis gjorde idag sin sista träning med Degerfors IF och återvänder till Malmö FF som han varit utlånad från.

Peter anslöt från Malmö FF till Degerfors IF på lån i februari. Inledningsvis var Peter i slutfasen av sin rehabilitering efter en korsbandsskada han ådrog sig 2022. Under 2023 blev det 24 framträdanden i Allsvenskan för Peter och under dessa gjorde mittfältaren ett mål och en assist.

Peter Gwargis: ”Jag är tacksam för att jag fick chansen att komma tillbaka till fotbollen i Degerfors IF. Under min tid i föreningen har jag fått träffa fantastiska människor så som Stisse och Bengan. Det har varit väldigt speciellt för mig att få uppleva Degerfors IF och jag önskar laget ett stort lycka till framöver.”

Degerfors IF vill tacka Peter Gwargis för hans insatser i föreningen och önskar honom ett varmt lycka till.