Tack för allt, Nikola Djurdjic

I samband med att Nikola Djurdjics kontrakt löper ut med Degerfors IF vid årsskiftet står det klart att han lämnar föreningen.

Nikola kom till Degerfors IF sommaren 2021 från kinesiska Zheijang FC. Totalt blev det 32 tävlingsmatcher för Nikola i Degerfors IF och under dessa sex mål och två assist. Ett i synnerhet minnesvärt mål var hans 1-2 borta mot Helsingborg hösten 2022, där han sprang från egen planhalva och avgjorde i matchens sista sekund.

Nikolas sista match i Degerfors IF var mot IFK Värnamo hemma i oktober 2022. Där ådrog han sig en korsbandsskada i matchens inledning och har sedan dess inte varit tillgänglig för spel.

– Jag är glad att jag fick chansen att representera en klubb som Degerfors IF och att vi lyckades hålla oss kvar i Allsvenskan under de två säsongerna jag spelade, säger Nikola Djurdjic.

– Jag kommer för alltid att minnas vår vinst borta mot Örebro med hela jävla Degerfors på läktaren. Mitt avgörande mål borta mot Helsingborg, en otrolig vinst. Men jag kommer framför allt att minnas alla fantastiska människor i och runt klubben. Fredrik Rakar, Stisse, Bengt, Bosna, Nedzad, Liljana och alla supportrar.

– Det är tufft att avsluta min tid i Degerfors IF utan att ha kunna hjälpt laget under 2023, på grund av skadan. Men Degerfors kommer tillbaka, det är jag säker på. Och Nikola Djurdjic kommer alltid tillbaka, var och när vet ingen, men jag har fler liv än en svart katt så håll ögonen öppna, avslutar Nikola.

Degerfors IF vill tacka Nikola Djurdjic för hans insatser i föreningen och önskar honom ett varmt lycka till.