Tack för allt, Justin Salmon

Det står nu klart att Justin Salmon lämnar Degerfors IF då hans kontrakt med föreningen löper ut vid årsskiftet.

Justin kom till Degerfors IF sommaren 2021 från Västerås SK och han har sedan dess gjort 54 tävlingsmatcher för Rö’vitt. Hans två allsvenska mål är bägge två mycket minnesvärda. Sommaren 2022 räddade han poäng hemma mot IFK Norrköping när han i matchens absoluta slutskede nickade in kvitteringen. På köpet ådrog sig Justin en hjärnskakning som höll honom borta från spel under en kortare period, men det var också ett kvitto på att han var beredd att offra sig när det behövdes som mest.

Det andra målet kom i våras mot AIK och var det avgörande 2-1-målet som säkrade tre poäng hemma på Stora Valla.

Tack för de här tre säsongerna. Det har varit otroligt lärorikt och jävligt häftigt att representera Degerfors IF. Jag tar med mig många fina minnen från den här tiden och jag har även fått lära känna flera hela fantastiska människor, som jag kan kalla vänner idag, säger Justin.

Sist men inte minst vill jag rikta ett stort tack till Stisse och Bengan som fått mig att le när det varit som tyngst. De har alltid spridit sin klokhet och fina energi som man inte kan få nog av. Ni är fantastiska, stort tack!

Degerfors IF vill tacka Justin Salmon för hans tid i föreningen och önskar honom ett varmt lycka till.