Tack för allt, Jonas Olsson

Degerfors IF och GIF Sundsvall är överens om en övergång av Jonas Olsson. Den 29-årige målvakten gjorde sin sista träning på Bruket i fredags.

Jonas kom till Degerfors IF i januari från Brommapojkarna och debuterade i träningsmatchen mot Skövde AIK. Totalt blev det sex allsvenska matcher för Jonas under 2023, där hans mycket stabila insatser i de tre hemmamatcherna i slutet av maj, kanske är särskild minnesvärda.

Jonas Olsson: ”Först och främst vill jag tacka alla i och runtomkring Degerfors IF. Jag vill även rikta ett stort tack till alla som har stöttat mig och laget under året. Min tid i föreningen blev kanske inte riktigt vad jag eller Degerfors IF hade hoppats på, men även om min sejour varit väldigt upp och ner så har jag trivts bra i laget.”

Degerfors IF önskar tacka Jonas Olsson för hans tid i föreningen och önskar honom ett varmt lycka till.