Tack för allt, Johan Bertilsson

Efter sju och en halv säsong i Rö’vitt står det klart att Johan Bertilsson lämnar Degerfors IF. Johan väljer nu att lämna föreningen då hans kontrakt löper ut vid årsskiftet.

Johan kom till Degerfors IF för första gången 2007 från Carlstad United. Sedan dess har det blivit tre sejourer i föreningen för Hovasonen som gjort totalt 154 matcher i den rödvita tröjan. På planen har Johan stått för hela 54 mål och 23 assist och därmed varit en av de absolut mest betydelsefulla spelarna i Degerfors IF under 2000-talet.

Johan var också en oerhört viktig kugge i det Degerfors IF som tog sig upp i Allsvenskan och sedan höll sig kvar. Han gjorde mål i såväl den avgörande matchen mot Ljungskile 2020, som ödesmatchen borta mot Östersund 2021 i Allsvenskans sista omgång. Under 2022 var Johan lagkapten och trots att det inte blev någon stor målskörd, stod han för flera fina insatser på planen.

Degerfors IF önskar tacka Johan Bertilsson för hans viktiga insatser på och utanför planen. Lycka till med allt framöver.