Tack för allt, Joe Gyau

Det står nu klart att Joe Gyau lämnar Degerfors IF efter två år i föreningen. Den vindsnabbe ytterbackens vars kontrakt löper ut vid årsskiftet, har rest hem till USA.

Den 31-årige ytterbacken kom till Degerfors IF inför säsongen 2022 från FC Cincinnati i MLS. Totalt blev det 50 matcher, fyra assist och ett mål för Joe i den röd-vita tröjan.

Hans enda mål kom i augusti mot Djurgården på Tele2 Arena och var en riktig pärla. Ett annat minnesvärt ögonblick är hans framspelning till Omar Faraj borta mot Malmö 2022, i matchen där Degerfors säkrade allsvenskt spel 2023.

Joe Gyau: ”Jag är otroligt tacksam för allt stöd jag fått av supportrarna samt alla i och runtom Degerfors IF. Jag gav alltid mitt bästa på planen och jag önskar att vi hade fått ett bättre avslut. Tiden i Degerfors kommer jag alltid att bära med mig och jag önskar föreningen det bästa i framtiden.”

Degerfors IF vill tacka Joe Gyau för hans insatser i föreningen och önskar honom ett varmt lycka till.