Tack för allt, Gustav Granath

Det står nu klart att Gustav Granath lämnar Degerfors IF efter fem år i föreningen. Gustav kom till Degerfors inför säsongen 2019 och han gjorde sin sista träning med laget igår. Hans kontrakt löper ut vid årsskiftet.

Gustav har sedan han anslöt från Skövde AIK på försäsongen 2019 varit given i startelvan under sina fem år i föreningen. Totalt blev det 137 matcher i den röd-vita tröjan för Gustav. Det blev även en del poäng för mittbacken; sju mål och åtta assist i Allsvenskan och Superettan.

En mycket minnesvärd framspelning som Gustav stod för, var den som genererade i 3-2-målet och fullbordade vändningen borta mot GIF Sundsvall 2022. Han var även den som gjorde skillnaden i uddamålssegrarna mot GAIS och Akropolis 2020 och bidrog därmed starkt till det allsvenska avancemanget.

Gustav Granath: ”Jag vill tacka supportrarna och alla i och runt Degerfors IF. Det har varit en jäkligt rolig resa och jag tar bara med mig positiva minnen från min tid i föreningen. Jag önskar föreningen all lycka i framtiden och hoppas de tar sig tillbaka till finrummet där de hör hemma.”

Gustav har under sin tid i Degerfors IF varit väldigt uppskattad både på och utanför planen och kommer att lämna ett stort tomrum efter sig. Hela föreningen vill därför tacka Gustav för hans fem år i Degerfors IF och önskar honom ett varmt lycka till.