Tack för allt, Elyas Bouzaiene

Degerfors IF är överens med Västerås SK om en försäljning av Elyas Bouzaiene. Den 26-årige wingbacken ansluter till Västerås redan idag.

Elyas Bouzaiene värvades till Degerfors IF från Lunds BK sommaren 2022. När Elyas kom till föreningen låg laget sist i den allsvenska tabellen och hans insatser bidrog i allra högsta grad till att laget klarade sig kvar.

Elyas debuterade i Rö’vitt den 23 juli 2022 i en bortamatch mot Mjällby. Totalt blev det 61 officiella framträdanden för Elyas i Degerfors IF.

Elyas Bouzaiene: ”Jag har så många människor att tacka för mina två år i Degerfors. Jag vill börja med att tacka alla fina lagkamrater som jag fått spela tillsammans med och som nu blivit vänner för livet.

Ett stort tack till alla fans som sedan dag ett har stått vid min sida och gett mig sån kärlek – tro mig, jag har känt den varenda gång jag klivit ut på Valla och på varenda arena i Sverige.

Tack till alla fina människor som jag fått lära känna, runt och i klubben. Ett extra tack till Timmie Falk, Lars Weman och Natalie Morgenstern, ni är grymma!

Tack för alla fina stunder jag fått uppleva tillsammans med er alla, som Malmö borta sista matchen 2022, gåshud. Och sist men inte minst, ett stort tack för att jag fick chansen att spela i en så fin klubb som Degerfors, det har varit en ära!

Och Stisse, du är störst av oss alla. Tack.

Degerfors IF vill tacka Elyas Bouzaiene för hans insatser i föreningen och önskar honom lycka till framöver.