Svenska mästarna till Degerfors

Degerfors herrar får en mycket intressant avslutning på försäsongen. Det var sedan tidigare klart att man skulle genrepa borta mot IFK Göteborg. Nu har det dessutom tillkommit ytterligare en allsvensk storklubb i spelschemat.

Fredag den 20 mars, klockan 15:00, kommer regerande svenska mästarna Djurgårdens IF till Stora Vallas konstgräs. Det här blir Degerfors sista match på hemmaplan inför superettan 2020.

– Jag hoppas att folk tar chansen att komma ner till Valla och titta på matchen. Vi har ju mött Djurgården i tävlingssammanhang ett par gånger de senaste åren, men på Tele2 Arena i Stockholm. Jag tror inte det är helt vanligt att svenska mästarna åker och spelar mot superettanlag på bortaplan. Det blir också en perfekt värdemätare för oss inför seriestarten, säger sportchef Patrik Werner.

Det här innebär samtidigt att den träningsmatch mot norska Kongsvinger som skulle ha ägt rum 21 mars ställs in.

***

Vill du se Daniel Janevski och Villiam Dahlström spela fotboll på Stora Valla? Köp ditt årskort genom att kontakta kansliet på 0586-84640 eller kontor@degerforsif.se. Ordinarie pris från 1 500 kronor.