Svagt genrep mot Brage på ett regnigt Behrn Arena

Det blev ett tungt allsvenskt genrep för Rö’vitt som knappt fick någonting att stämma på planen. Med en tung träningsvecka i ryggen genomförde Degerfors en avslagen första halvlek där man spelade mycket avvaktande och försiktigt. Andra halvlek inleddes med att Degerfors tog ledningen när försäsongens stora målskytt, Dijan Vukojevic, nickade in bollen i nät. Degerfors hade under den första kvarten i andra halvlek sin bästa period i matchen. Efter en timmes spel slog laget av på tempot och kunde släppa in ett taggat Brage i matchen. Brage kunde kvittera, ta ledningen och utöka ledningen innan domaren fastställde slutresultatet 1-3.

Erik Lindell efter matchen

Degerfors IF – IK Brage 1-3

Mål: 1-0 Dijan Vukojevic (47′), 1-1 Christopher Redenstrand (74′), 1-2 Gustav Berggren (83′), 1-3 Yassin Hawat (90′).

Varningar Degerfors:

Startelva: Rossbach – Granath, Korac, Ohlsson – Bouzaiene, Pavlovic, Gravius, Mammar – Örqvist, Vukojevic, Campos.

Ersättare: Olsson, Sabetkar, Lindgren, Lindell, Bassey, Ljungberg, Gwargis, Hedén Lindskog, Ilunga, Bichis.

Domare: Richard Sundell

Publik: 153