Supporterinformation: IFK Värnamo borta

Imorgon spelar Degerfors IF mot IFK Värnamo på Finnvedsvallen. Nedan följer information som förhoppningsvis kan underlätta ditt besök i Småland.

Matchstart: Matchen börjar kl. 19:00 och entréerna öppnar 60 minuter innan avspark. Kom i god tid och ha din biljett redo vid inpasseringen.

Biljetter till bortastå köper du enklast på IFK Värnamos webbplats. OBS! Ingen biljettförsäljning på plats.

Biljettpriser: Vuxen: 110 kr. Ungdom 55 kr. Som ungdom räknas alla i åldern 7–18 år. Barn under 7 år går in gratis.

Bortakort: Prickas av mot lista i entrén.

OBS! Finnvedsvallen är en kontantfri arena. Du kan betala med kort och swish i kioskerna och biljettkassan. Vanligt kioskutbud finns på bortasektionen.

Hitta till Finnvedsvallen: Klicka här för vägbeskrivning (öppnas i ny flik).

Ståplatssektionen för bortasupportrar är på sektion H. Supportrar som vill sitta hänvisas till att köpa biljett på sektion A.

Parkering

I närområdet finns flera parkeringsmöjligheter. Klicka här för att se parkeringsytor.

Du betalar din parkering genom AirPark-appen.

Så har kommer du i gång med AirPark:

1. Ladda hem AirPark-appen på App-Store eller Google Play.
  2. Skapa ett konto och bli medlem.

Parkeringsplatserna kommer vara tydligt uppskyltade i samband med match, på skyltarna återfinns även QR-koder som leder dig direkt till appen.

Övrig säkerhetsinformation

Respektera varandra och spelet på planen. Framförallt är det oacceptabelt med beteende som utsätter publik, personal och spelet på planen för risker, vilket till exempel handlar om:
– Bangers
 Inkastade föremål
 Okontrollerad/olaglig pyroteknik
 Bråk på och utanför arena

Matchen kan komma att brytas närhelst det bedöms finnas fara för spelare, publik eller personal.

Rökning: Finnvedsvallen är en rökfri arena, men det är tillåtet att röka på broarna som angränsar till hemma- och bortasektionen.

Utrymningsvägar: Trappor måste hållas fria. Detta för att personal ska kunna jobba om en olycka sker.

Vid frågor eller funderingar kontakta Degerfors IF:s SLO Kalle Stark på kalle.stark@degerforsif.se.

Övrig info hittar du på IFK Värnamos webbplats.

Vi ses i Värnamo! Framåt Bruket!