Supporterinformation BK Häcken borta

Imorgon spelar Degerfors IF mot BK Häcken på Bravida Arena. Nedan följer information som förhoppningsvis kan underlätta ditt besök på resan.

OBS! Under lördagen pågår Göteborgsvarvet i stan, vilket påverkar trafiken (både bil och kollektivtrafiken) i viss mån. Här kan ni hitta mer information kring hur trafiken påverkas: https://trafikgoteborg.se/nyheter/sa-paverkas-trafiken-under-goteborgsvarvet/

Åk till matchen med Vulkanerna! Läs mer om resan här.

Ladda upp med andra Degerfors-supportrar på Kville Biljard.

Biljetter: bkhacken.ebiljett.nu Pris för bortastå: 150 kr för vuxen, 120 kr för pensionärer, studenter samt ungdomar 13-18 år och 50 kr för barn 5-13 år.

Publikkapacitet: 6 300

Bortasektion: Sektion C, turkosmarkerad på kartan nedan. Entré C gäller.

BK Häcken bjuder alltid gästande supportrar på sektion C på kaffe och fikabröd.

Information för tifo på bortasektionen:

• Mått på sektion: 30 meter banderollyta.
  • Staket: Räcke.
  • Reklamskyltning framför sektionen: Nej.
  • Fotoackreditering för supporterfotografer: Mejla press@bkhacken.se.

Banderollplatser: Räcket längst ner på bortasektionen är godkända som banderollplatser. Hela kortsidan kan användas till banderoller/tifo även om alla zoner inte är öppna.

Bortakort: Prickas som vanligt av mot lista i entrén.

Kiosk: Kioskerna serverar varma (kaffe) och kalla (vatten, läsk och folköl) drycker samt varmkorv, godis och kaffebröd.

Betalning: Kort. Kontantfri arena.

Toaletter: Fasta toaletter för både herr och dam, och pissoarer.

Hitta till Bravida Arena

Enklaste sättet att ta sig till Bravida Arena är med kollektivtrafiken. Hållplatserna närmast arenan är Rambergsvallen och Wieselgrensplatsen.

Tar du cykeln till arenan finns det cykelparkering i anslutning till Inlandsgatan.

För bilburna gäster finns det gott om parkeringar i anslutning till arenan.

Tips på parkeringsytor:

• Lundbybadet (avgiftsbelagd)
  • Volvo Penta personalparkering, infart via Hjalmar Brantingsgatan (avgiftsfri).
  • Avgiftsfria parkeringsplatser längs med Gropegårdsgatan.
  • Avgiftsbelagda parkering runt om Ramberget.

Adress: Inlandsgatan 48, 417 15 Göteborg

Övrig säkerhetsinformation

Respektera varandra och spelet på planen. Framförallt är det oacceptabelt med beteende som utsätter publik, personal och spelet på planen för risker, vilket till exempel handlar om:
– Bangers
 Inkastade föremål
 Okontrollerad/olaglig pyroteknik
 Bråk på och utanför arena

Matchen kan komma att brytas närhelst det bedöms finnas fara för spelare, publik eller personal.

Rökning: Rökning är inte tillåten inne på arenan.
Utrymningsvägar: Trappor måste hållas fria. Detta för att personal ska kunna jobba om en olycka sker.

Personal: SLO från Degerfors IF finns på plats före, under och efter matchen.

Publikvärdar finns i vanlig ordning på plats på och vid alla läktare med publik, och dessa kan kontaktas för hjälp och info.

Ordningsvakter finns på plats både för hjälp med service och för upprätthållande av ordning.

Vid frågor eller funderingar kontakta Degerfors IF:s SLO Kalle Stark på kalle.stark@degerforsif.se.

Vi ses i Göteborg! Framåt Bruket!