Storlöftet Erik Grandelius spelade med P18-landslaget i Ungern

Förbundskaptenen Peter Wennberg valde ut 18 spelare och Degerfors IF:s Erik Grandelius var en av dessa. Det rörde sig om en dubbellandskamp mot Ungern på bortaplan. Den första matchen spelades den 4 juni och den andra den 6 juni. P18 truppen fick en fin möjlighet att spela ihop sig inför EM-kvalet som väntar i höst där Sverige ställs mot Estland, Slovenien och Ukraina.

Erik Grandelius, berätta hur det gick för er…
Ja, den första matchen förlorade vi med 2 – 1 och den andra matchen som vi spelade igår förlorade vi med 6 – 0 och om man tittar på siffrorna så kan man ju tro att vi blev totalt överkörda, det blev vi inte. Vi spelade hur bra fotboll som helst, vi dominerade stora delar av båda matcherna. Vi mötte ett stort och starkt Ungern som spelade en väldigt defensiv fotboll och som var effektiva i sina kontringar och gjorde mål på nära alla sina skott.

Under den första matchen satt jag på bänken och hoppade in under de sista tio minuterna, men vårt lag spelade bra fotboll. Vi kom till målchanser men hade svårt att göra mål och i den andra matchen där jag var med och spelade ca 75 – 80 minuter fortsatte vi att spela jättefin fotboll och hade läge, på läge men fick inte in bollen. För min egen del så känner jag mig ändå väldigt nöjd med min prestation.

Erik Grandelius står sedan tidigare noterad för två U17- och två U19-landskamper och vi ser fram emot att möjligen få se Erik under EM-kvalet till hösten.

Åsa Holmstrand