Skärpan saknades när Degerfors kryssade mot tabelljumbon

En poäng var allt som inkasserades efter kvällens drabbning med Varberg. Degerfors inledde på sätt och vis målskyttet i den elfte minuten när Seid Korac nickade in bollen i egen kasse. Degerfors malde på och lyckades trots en hel del slarv, skapa tillräckligt med lägen för att kunna kvittera. 0-1 stod sig dock till halvtidsvilan och det dröjde till den 63:e minuten innan Elyas Bouzaiene kunde kvittera till 1-1.

På tilläggstid hamnar Christos Gravius i gruff med Varbergs Oliver Alfonsi. Gravius ilsknar till och ställer sig med pannan mot Alfonsis panna. Alfonsi väljer att lägga sig ner i gräset och domaren, som ser situationen bäst av alla, ger Gravius rött kort. Efter 12 tilläggsminuter blåser domaren av matchen som slutar oavgjort, 1-1.

Sammandrag

Presskonferens

Se presskonferensen med Tobias Solberg och Joakim Persson i spelaren nedan.

Matchfakta

Mål: 0-1 Självmål (11′), 1-1 Elyas Bouzaiene (63′).

Varningar Degerfors IF: Seid Korac (13′) Rasmus Örqvist (87′)

Varningar Varbergs BoIS: Leo Frigell Jansson (15′), Ismet Lushaku (41′), Maxime Sainte (72′), Robin Tranberg (83′), Oliver Alfonsi (90+1′)

Utvisning Degerfors IF: Christos Gravius (90+2′)

Startelva: Olsson – Mammar, Korac (ut 45′), Granath – Bouzaiene, Örqvist, Ohlsson, Gravius, Gyau – Vukojevic (ut 83′), Campos (ut 90′).

Ersättare: Rossbach, Wallin, Lindgren, Lindell, Bassey (in 83′), Mörfelt, Gwargis (in 45′), Salmon (in 90′), Pavlovic.

Domare: Victor Wolf

Publik: 2 594