Skadeuppdatering i herrlaget den 27 september

Nedan följer en statusrapport gällande skade- och sjukdomsläget i Degerfors IF:s herrlag.

Johan Mårtensson

Johan var sjuk under förra veckan men är åter i full träning. Spelade 45 minuter i gårdagens U21-match mot IFK Norrköping.

Oscar Wallin

Oscar har varit indisponibel på grund av sjukdom. Han är piggare nu och beräknas kunna spela på söndag mot Sirius.

Sebastian Ohlsson

Stod över Malmö-matchen till följd av en känning. Förväntas kunna spela söndagens match mot Sirius.

Douglas Bergqvist

Klev av matchen mot Malmö. Ingen skada, tränar fullt och är tillgänglig för spel på söndag.

Joe Gyau

Har ådragit sig en skada i låret. Beräknas vara borta i ca tre veckor till.

Dijan Vukojevic

Dijan ådrog sig en korsbandsskada i en träningsmatch i början av sommaren. Dijan har opererats och rehabiliterar med framgång. Beräknas vara tillbaka i full träning lagom till försäsongen 2024 startar.

Nikola Djurdjic

Rehabiliterar fortfarande efter sin korsbandsskada på egen hand.