Skadeuppdatering i herrlaget den 18 april

Nedan följer en statusrapport gällande skadeläget i Degerfors IF:s herrlag.

Dijan Vukojevic

Har gjort en halvlek i matcherna mot IFK Norrköping och Västerås SK i Ligacupen Elit respektive träningsmatch. Gjorde även ett inhopp i den 82:a minuten i måndags mot Gefle. Dijan är nu på allvar med och konkurrerar om en startplats i truppen.

Johan Mårtensson

Beräknas vara tillbaka i matchform inom några veckor. Johan ådrog sig en skada i cupmötet med Elfsborg och har sedan dess rehabiliterat sin skada.

Rasmus Forsell

Rasmus är tillgänglig för spel och satt på bänken när laget mötte Gefle i måndags. Han spelade även hela träningsmatchen mot Västerås i tisdags.

Elias Pihlström

Beräknas kunna spela för fullt om några veckor. Elias har ingen allvarlig skada, men är ordinerad att vila av försiktighetsskäl.

Elyas Bouzaiene

Elyas fick en känning efter matchen mot GIF Sundsvall och stod över matchen mot Gefle av försiktighetsskäl. Beräknas kunna spela tisdagens match mot Helsingborg.