Skadeuppdatering efter helgens match

Söndagen blev en riktig olycksdag för Degerfors IF som utöver att förlora mot Kalmar FF även tvingades byta ut tre spelare på grund av skador.

Med anledning av sekretessregler finns det stora begränsningar för vad DIF som arbetsgivare kan berätta om spelares hälsoläge. Eftersom de aktuella skadorna orsakades under en tv-sänd match är det dock vissa saker som är allmänt kända. Vi publicerar även information om hur länge respektive spelare väntas vara borta från spel.

Villiam Dahlström

Fick en vridskada i knät. En första bedömning är gjord men klubben inväntar den MR-undersökning som anfallaren ska genomgå senare den här veckan. Dahlström kommer dock att missa resten av vårsäsongen.

Sean Sabetkar

Sabetkar fick en smäll mot ryggen men beräknas vara tillbaka i full träning inom kort.

Gustav Granath

Gustav Granath fick en smäll på foten men drabbades inte av någon fraktur. Han har inlett sin rehabilitering men det är ännu för tidigt att göra en prognos på hur länge han blir borta.