Sachs tar steget tillbaka in i klubben

Det är nu klart att Tomas Sachs tar över som ny målvaktstränare för Degerfors IF dam. Tomas har sedan tidigare en lång fotbollskarriär och arbetade för klubben från 2010-2019 men tog sedan en paus för att 2022 kliva in som målvaktstränare för akademispelarna på juniorsidan.

– Min tanke var att lägga av helt i år, men jag hamnade istället som tränare för parafotbollen och inte långt därefter hörde Petter av sig och ville ha med mig för damerna, och då tackade jag ja. Det är alltid kul med en utmaning, berättar Sachs.

På frågan om vad han tror att han kan bidra med till laget, svarar Sachs kunskap och en tydlig analys av spelet för att kunna ge damerna konkreta mål att jobba efter.

En tidigare karriär inom Degerfors IF

Tomas började sin karriär i Degerfors IF och spelade även många år i Strömtorps IK. Efter sin egen karriär har fotbollen varit en fortsatt stor del av hans liv.

– Degerfors är moderklubben för mig, den finns i hjärtat. Jag är född och uppvuxen här, spelade många år för Degerfors IF innan jag stoppades på grund av skada. Så att vara tillbaka är väldigt kul, säger Tomas.

– Damlaget är här för att stanna, det är ett bra lag med stor potential!

Välkommen till Bruket, Tomas Sachs!