Rasmus Örqvist lämnar Degerfors IF

Degerfors IF och IF Brommapojkarna är överens om en övergång för Rasmus Örqvist.

25-årige Rasmus Örqvist kom till Degerfors IF från Borås-klubben Norrby inför säsongen 2022. Totalt blev det 58 matcher för Rasmus i den röd-vita tröjan och under dessa stod han för sju mål och fem målgivande passningar.

Rasmus insatser på planen har under hela hans vistelse på Bruket kännetecknats av hårt jobb och slit, oavsett vilken position han spelade på. Rasmus var inblandad i många avgörande situationer som förbättrade Degerfors IF:s poängskörd i tabellen. Hans mål borta mot Malmö i den sista matchen 2022, var kanske det viktigaste målet på hela säsongen.

Rasmus gjorde under gårdagen sin sista träning med Degerfors IF och säljs nu alltså till Brommapojkarna.

– Jag vill rikta ett stort tack till alla personer i och runt Degerfors IF. Det har varit två fina år på många sätt och vis. Jag hoppas och tror att laget tar sig tillbaka till Allsvenskan där de hör hemma. Stisse och Bengan, ni ska ha ett extra stort tack tillsammans med alla er som varit på Stora Valla och alla andra arenor runtom i Sverige och stått bakom oss i vått och torrt. Återigen stort tack för denna tid, den har betytt mycket för mig. På återseende!, säger Rasmus Örqvist.

Degerfors IF vill tacka Rasmus Örqvist för hans insatser i föreningen och önskar honom ett varmt lycka till.