Publikinformation Svenska Cupen: Degerfors IF – Skövde AIK

På måndag tar sig Degerfors IF återigen an Skövde AIK, men den här gången är det i gruppspelsomgång 2 av Svenska Cupen. Matchen spelas återigen på Behrn Arena och nedan hittar du information om matchevenemanget som kan vara bra att känna till.

Under matchen är endast norra läktaren öppen. Entrén är belägen bakom norra läktaren (ut mot vägen) för all publik. Matchen börjar 18:30 och arenan öppnar 60 minuter innan avspark, det vill säga 17:30. Pressentrén är belägen intill entrén till norra läktaren. Det är fri placering som gäller på läktaren. Se arenakarta nedan. Aktiva hemmasupportrar rekommenderas placera sig på sektionerna NA Familj och E medan aktiva bortasupportrar hänvisas till sektionerna A och A1.

Frivillig entré

Degerfors IF har beslutat att inte sälja några biljetter till matchen. Det är alltså fri entré som gäller, men du som vill får mer än gärna swisha ett belopp ändå. Kioskerna på arenan kommer att vara bemannade och ha vanligt kioskutbud.

Det är ont om parkeringsplatser i anslutning till arenan. För mer information om var du kan parkera rekommenderar vi Tillgänglighetsdatabasen webbplats.

Se matchen hos C More

Degerfors IF:s bestämda uppfattning är att fotboll ska upplevas live, men du som inte kan gå på matchen kan streama den hos C More.

Just nu får du halva priset i 3 månader samtidigt som du stöttar Degerfors IF med 150 kronor!

C More Plus innehåller förutom Svenska Cupen även UEFA Champions League, Allsvenskan & Superettan från discovery +, LaLiga, Serie A och mycket mer sport! Du kan även streama underhållning i världsklass för hela familjen med drama, dokumentärer och SF Kids.

Gå in på www.cmore.se/kampanj/svenskacupen och använd koden DEGERFORSCUPEN23 för att ta del av erbjudandet!

Erbjudandet gäller endast nya kunder på www.cmore.se