Podcast: Andreas Holmberg om syskonkärlek

På sätt och vis hade Andreas Holmberg och storebrodern ”Fidde” följts åt genom hela livet, men inför säsongen 2007 skrev ”Fidde” på för Degerfors IF. Den mycket tighta duon splittrades tillfälligt men efter ett halvår återförenades bröderna då också ”Adde” flyttade till Stora Valla. Ironiskt nog skulle återföreningen innebära att bröderna splittrades på nytt. Medan Fredrik Holmberg vände hem mot Göteborg blev Andreas Holmberg något av en klubbikon och är idag, 13 år senare, huvudtränare i klubben. I vår officiella podcast Vårt röda vita gäng berättar Andreas Holmberg om nära relationen till storebrodern och hur det är att leda en elitfotbollsklubb under en coronakris. Dessutom sätter han ljus på Tobias Solbergs förmåga att krydda historier så att de kanske inte går hand i hand med verkligheten.

Du kan lyssna på intervjun i spelaren här under, men hittar den också i Podcaster-appen, på Spotify och eventuellt på andra ställen där poddar finns.